jag

jag

måndag 15 oktober 2012

En skön helg har det varit..

Jonas var ju ledig på Fredagen så vi kom oss iväg ganska fort, jag bara vaknade och sen for vi mot Bergnäsudden..

Men som vanligt så tar det tid på samhälle, vi skulle en här och en där..

Till slut kom vi dit..började med att göra för första gången en rödvinssås till kvällens middag...det tog tid vill jag lova..innan man reducerat ner 8 dl vätska till 3,5...men den blev riktigt god. Till det så hade jag stekta potatiskakor med lök o morot och stekt entrecote...

Förrätten var en hembakat hårdbröd med röktlax och en ört sås, en hemmagjord glass med hallon och blåbär..

Gode mätta var vi..

Sen så har jakten stått för under hållningen...på Lördag var det rättare sagt Rocky som stod för den,,han skällde ett gångstång i  5 timmar..

Söndag gick vi med Fixa men där var det älgtomt...men hon jagade ändå på rätt bra..hade sprungit lite drygt 30 km..

Jag fotade med mobilen för kameran ville inte vara med.. den tycker att det är lite för kallt måste ha den innan för jackan mot kroppen för att det ska fungera..

Tänkte..kanske ett björnide..smög dit och drog smygen..nä

 Mitt i skogen fann jag denna station

 Söndag..Oktober survädret..vackert på sitt sätt

 Detta fann jag också .... mindre skog..
Idag så blir det bagarstugan ska prova göra lite annorlunda mjukkakor..

Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar