jag

jag

tisdag 9 oktober 2012

Måste få in detta med...

Att fota maten..speciellt när jag riktigt fick till det igår..

Gjorde Abborrfiléer med sås o vb ost i ugnen, till gjorde jag ett fantastiskt gott mos..

Kokade potatisbitar tills de var riktigt mjuka, fin hackade gullök och klippte i gräslök..

När jag började mosa potatisen med elvispen så blandade jag i 2 ägg och lite rapsolja, saltade och pepprade med svart o vit peppar...blandade i grovriven vbost...la allt i en ugnssäkerform, strödde på lite vbost, gräddade i 225 gradig värme tills det fick en fin färg...

Smaskens..till det hade vi färsk paprika..

Testade vår nya glassmaskin :) den HÖLL...

Får fundera om lite idag då vädret blev så tråkigt..

Måste nog dra mig ner på samhälle för att handla lite mat...har just nu en inspirations flöde som känns härligt...

Började tänka..kanske att jag borde skriva ner lite recept så att jag minns några smaskiga saker....

Eftersom att jag tror på att man ska äta så "ren" mat som man bara kan så får man minsann...laga maten...

Har ju ett kontrollbehov av just detta...

Jag och Jonas tog oss en prommis med vovvarna igår kväll..riktigt skönt med en lite längr promenad..blir nog en idag å :))

Ha en bra dag idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar