jag

jag

tisdag 30 oktober 2012

Lite av varje..


Har egentligen mycket som jag skulle vilja skriva om men jag har haft lite om tid därför blir det lite si och så med det ...

Jag kunde då lugna Jonas som trodde att jag skulle få värsta tänkbara diagnos på mitt problem,,,han tänker lite som så,,om jag tror på det värsta då blir man ju glad av ett positivt besked..


Jag å andra sidan tänker " varför gå och oroas långt i för väg"


Hur som haver så var det förkalkningar i kärlen till bena, vad det beror på kunde han inte säga, men så mycket förstår jag också att jag ska aldrig bli en rökare igen :)

Receptet blev....

Jonas kom hem med både present och en fin blomma..
"För att du vågar byta jobb, ungefär kort".. har velat ha detta smycke en längre tid...  www.frusmed.com

Trots att jag jobbade förra helgen så åt vi en härligt god middag, passade på när vi hade ofruset älgkött:) men något vinglas kunde jag ju inte njuta av, vilket kunde ha varit gott till den maten..ugnsbakade grönsaker, sparris blev kanon gott..kryddsmöret hade jag gjort själv av färska kryddor,,,tänker prova att göra en egen beasås, gjorde det när jag gick storhushåll men det var ju år och dar sedan..
Altanbygget går framåt..
 Idag så ska jag på mitt "nya" jobb och försöka lägga schema..typ 7 år sedan sist jag jobbade dag,, spännande,,,gruvensamt,,,nytändning,,
Ja vi får se..

Idag så ser det ut så här i Auktsjaur

Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar