jag

jag

torsdag 4 oktober 2012

Ännu en grå dag...

Lite tråkigt att denna dag inte var lika fin så igår...

Men det är inget att hänga läpp för, stel och ont i kroppen men det är inte heller så konstigt då jag sovit över 10 timmar...så skönt..

Igår blev det ju lite så där med bilder...

Tänkte ta igen det lite..får nog testa mina nya kängor idag..köpte Gore Tex..


Får se om jag gillar dem..köpte ett par Ecco för två vintrar sedan som Ann fick ta..på tal om Ecco gick in i vår nya skoaffär för att prova några typ dessa Ecco...tror ni det fanns åt kvinnor...näää...de hade åt män...bara att traska över på Intersport och då fann jag dessa...

Tror att jag ska göra några gjutna sulor, visst de kosta men man ska vara rädd om fötterna...

När jag ändå var i spendera tagen så köpte jag oss en sticksåg på Järnia..

Tänkte som så...är bra att ha lite då och då..vi slipper att låna hela tiden..

Paprika middagen var god, en soppa med paprika och ris, en paprika paj till huvudrätt..en choklad och mjölk pudding till dessert..

Nog var man mätt alltid...

Idag så står det STÄDDAG i min agenda..tror att det kan behövas :)

Varför kan jag inte tycka att det är roligt att städa...borde ha det i generna tycker jag..men...nä,,,

Hundarna de ligger och myser i sängvärmen och verkar inte någon lust till att gå ut i regnet..

Ha en riktigt bra dag...
 

2 kommentarer:

  1. Samma här...stel och ont i kroppen, men bara efter 6 timmars sömn. Släppte väl något under dagen men...släppte även väder.
    Provade en hel del skor och tog några steg i varierande längd. Skoprovningen satte sin prägel på dagen. Ett steg hit och ett steg dit.
    Nu på kvällen kan jag ge en rätt gedigen kommentar över skornas roll i min stelhet.

    Skornas roll kan härledas till noll roll i skridandet över golvet och mitt välbefinnande.

    Rent statistiskt sett torde jag tillhöra en ca 4/del av befolkningen med ålder och med något mer och rörligare lemmar än det "normala".
    Med förlov sagt.
    Troligen rätt normal rörlighet mellan kotorna.

    Jag skulle kunna sammanfatta hela stelhetsfenomenet med att skon inte klämmer.
    Inte ens vid snesteg.
    Vid en mer överskådlig översikt kan tänkas att olika arbetsinsatser i samhället däremot kan ha en ingång i fenomenet stel rygg.
    Eller möjligen tvärt om….att kroppen knappast har används förut…..vilket ju knappast kan härledas till våra vackra kroppar.
    Nåja..min forskning över stelheten fortsätter ju naturligtvis och vetenskapens luckor kommer förstås att fyllas efterhand.
    :) /-Anders (som kanske är tillbaka i datorvärlden, på gott och ont:)

    SvaraRadera
  2. Välkommen :))
    Ett jävla dilemma detta med stelhet..hatar att bli äldre...
    Sen så har jag ju en förkärlek till att inhandla skor..finns de som vill räkna dem..men det är väl ett onödigt vetande..:))
    /Sofie

    SvaraRadera